ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(本学刊行物)
  2. 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要
  3. 8号

小学校における振付のあるリズムダンスを用いた 創作ダンスの実践方法と学習効果

https://doi.org/10.15090/0002000413
https://doi.org/10.15090/0002000413
e7f4a7aa-e829-4927-acef-21c2f4e107ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
kensupokiyou8_722_2025.pdf kensupokiyou8_722_2025.pdf (561 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-11
タイトル
タイトル 小学校における振付のあるリズムダンスを用いた 創作ダンスの実践方法と学習効果
言語 ja
タイトル
タイトル The Eff ects of Creative Dance through Choreographed Rhythm Dance at The Elementary School
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 choreography
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creative dance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-expression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 extra-curricular activities
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 安達, 詩穂

× 安達, 詩穂

WEKO 8899
CiNii ID 9000391689390

ja 安達, 詩穂
kakenhi 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科 33703

en ADACHI, SHIHO

Search repository
八木, ありさ

× 八木, ありさ

WEKO 12735
CiNii ID 9000002396693

ja 八木, ありさ

Search repository
書誌情報 ja : 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要
en : Bulletin of Department of Health and Sport Sciences School of Health Sciences

号 8, p. 7-22, ページ数 16, 発行日 2025-03
出版者
言語 ja
値 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 This study explores an integrated approach to dance education, focusing on the combination of choreographed rhythmic dance with creative elements to understand its educational value. Specifically, the study centered on the “Dance Party Learning” extra-curricular activity at C Elementary School. The purpose of the study was to clarify the characteristics of this learning method and demonstrate how it facilitated enjoyment and reduced shyness among students,ultimately leading to an expansion of self-expression.
The study identified a learning method for students in grades 1–6 to collaboratively create dance pieces. Additionally, it confirmed a method for integrating creative dance with choreographed rhythmic dance. In other words, the study established that combining mastery of choreographed rhythmic dance with creative elements could function as a creative learning tool,enabling children to actively participate in this type of cross-curricular, cross-grade activity.
Furthermore, an investigation was conducted using the originally developed “Dance Self-Expression Scale.” However, the scale did not reveal any significant differences, except for the item “3. Remember the moves and dance stylishly” in the upper grades. This outcome may be attributed to a lack of awareness of what self-expression entails or a need to reassess the validity of the “Dance Self-Expression Scale” as a measure of self-expression.
Nonetheless, the shyness were described during the learning of choreographed rhythmic dance when they did not understand something, but were not described during the creation and after viewing. Moreover, the study confirmed that students progressed beyond merely enjoying the rhythm to fi nding interest in overcoming challenges and striving for higher goals (skills) related to self-actualized creativity.
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-8044
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12825372
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-11 06:49:28.279900
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3