@article{oai:asahi-u.repo.nii.ac.jp:00005394, author = {小嶋, 千栄子 and KOJIMA , CHIEKO and 関根, 源太 and SEKINE, GENTA and 小島, 沙織 and 服部, 景太 and HATTORI, KEITA and 横矢, 隆二 and YOKOYA, RYUZI}, issue = {2017-06}, journal = {2017-06}, month = {2017-06, 2017-09-30}, note = {2035年、日本の高齢化率は33.4%となると予想されている。今後、歯科医療の価値を最大限かつ効率的に展開して行く必要性がある。左側上肢および下肢に麻痺がある者に口腔ケアを行なったところ、良好な口腔内環境や健康寿命を延伸することが出来た。現在、PDI訪問診療の患者動向は、PDIに近隣に居住している高齢者や紹介患者が数多く見られた。過去の来院者や口コミからの依頼が中心であると考えられる。診療サービスの勧誘1次的バイラルマーケティングをおこなうことが、訪問診療の利用者獲得に大きく繋がると考えられる。また、医療・介護サービスの一貫性を担保し地域包括ケアに対応する必要がある。他分野との連携や訪問診療利用者の満足度スケール評価をおこない、医療の質と満足度の向上が必要と考える。 The aging rate in Japan is expected to reach 33.4% in 2035. This prospect calls for an efficient expansion and maximization of dental care values. We provided oral care to a patient with paralyzed upper and lower left limbs and successfully improved the patient oral environment and extended healthy lifespan. Presently, the majority out patients of Dental Clinic, Post-Doctoral Institute of Clinical Dentistry Asahi University School of Dentistry (PDI) are elderly residents living in the neighborhood of PDI and referral patients, showing a trend where visitors mainly consist of past users and those referred through word of mouth. This suggests the possibility to effectively acquire PDI visitor users through reference-based primary viral marketing of the medical care services. An important factor here is to secure the consistency throughout medical and nursing care services to keep the integrity of comprehensive community care. Furthermore, it may be necessary to improve the healthcare quality and user satisfaction through collaboration with different sectors and scale rating of visiting patients’ satisfaction level.}, pages = {2017-06--2017-06}, title = {リーンヘルスケアに対応する訪問歯科診療の研究 -POHCの意義について-}, volume = {2017-06}, year = {} }