ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(本学刊行物)
  2. 朝日大学一般教育紀要
  3. 45号

ナチュラルアプローチの視点から日本の英語教授法を検証する

https://doi.org/10.15090/00012875
https://doi.org/10.15090/00012875
606aa857-0ec8-4bd1-a042-cc506dc6211f
名前 / ファイル ライセンス アクション
ippan45_3546_2021.pdf ippan45_3546_2021 (461.4 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-30
タイトル
タイトル ナチュラルアプローチの視点から日本の英語教授法を検証する
タイトル
タイトル An Examination of How to Teach English in Japan When Considering It from the Natural Approach Viewpoint
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15090/00012875
ID登録タイプ JaLC
著者 若山, 典生

× 若山, 典生

WEKO 16070

若山, 典生

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 16071
姓名 WAKAYAMA, Norio
所属
値 朝日大学法学部
Faculty of Law, Asahi University
書誌情報 朝日大学一般教育紀要
en : Journal of Liberal Arts and Science Asahi University

号 45, p. 35-46, 発行日 2021-03-31
出版者
値 朝日大学教養教育委員会研究成果専門部会
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The English educational system of Japan is in a period of transition at the moment. In particular, new tests for applicants applying to university has dramatically changed in regards to English testing. However, the present application of English education in the classroom currently lags behind the rest of world. Although the present rate of teachers communicating in English in the classroom is 54 percent in high schools, with 74 percent in junior high schools respectively (MEXT, 2019), it is salient that most of the instruction is still conducted in Japanese, in particular, using the grammar translation method (GTM) (Nishino & Watanabe, 2008 ; Narita, 2013 ; Suzuki & Roger, 2014). Also, Machida (2019) pointed out teachers’ lack of command of English and concerns about students’ learning as well as practical training opportunities to develop their English communication skills to be ready for successful policy implementation. In this paper, I examined how English teaching in Japan at secondary school level should be integrated into the Natural Approach, a kind of pioneering method of language teaching in respect of (a) the order of grammatical morphemes used in the authorized textbook, (b) ‘Sentence-Situation’ instruction, being made use of the graded direct method (GDM).
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-3589
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10469472
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 人文科学・社会科学・語学・文学
言語 ja
見出し
大見出し Humanities and Social Science
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:57:32.619816
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3