WEKO3
インデックスリンク
アイテム
「主体的・対話的で深い学び」による「思考力・判断力・表現力」の育成を目指した英語の授業づくり : グループ・ディスカッションを通して
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/13450
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/134500603dfe0-7187-4568-9814-1219ada527e5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-29 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 「主体的・対話的で深い学び」による「思考力・判断力・表現力」の育成を目指した英語の授業づくり : グループ・ディスカッションを通して | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 新学習指導要領 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 思考力 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 判断力 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 表現力 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 目標 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 指導 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 評価の一体化 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 授業づくり | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アクティブラーニング | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者 |
児玉, 靖明
× 児玉, 靖明
WEKO
16539
× 亀谷, みゆき
WEKO
9271
|
|||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 三重県立宇治山田商業高等学校 | |||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学経営学部 | |||||||||||||
書誌情報 |
朝日大学教職課程センター研究報告 en : Bulletin of the Center for Teaching Profession, Asahi University 号 23, p. 9-16, 発行日 2021-03 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学教職課程センター | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The new Course of Study will be implemented in 2022, which is believed to help pave the way for students to acquire knowledge and skills, to be equipped with critical thinking, decision making, self expression, and to have willingness to continue learning. Also, the Course of Study suggests that the teaching method called “active learning” is to be used in class. In order for active learning to achieve maximum effectiveness in class, students have to be involved in language activities and collaboration with their peers. This paper illustrates how English classes should be designed and conducted under the aims of the new Course of Study. | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0917-463X | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10364328 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
値 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 研究論文 | |||||||||||||
言語 | ja |