ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(本学刊行物)
  2. 朝日大学一般教育紀要
  3. 49号

一人一人のウェルビーイングを高める英語の授業に関する一考察 -学習者の授業の振り返りの分析から-

https://doi.org/10.15090/0002000422
https://doi.org/10.15090/0002000422
d07acabf-f00c-437e-8433-115643625e34
名前 / ファイル ライセンス アクション
ippan_2942_2024.pdf ippan_2942_2024.pdf (679 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-04-15
タイトル
タイトル 一人一人のウェルビーイングを高める英語の授業に関する一考察 -学習者の授業の振り返りの分析から-
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on English Classes that Foster the Well-Being of Each Individual -An Analysis of Learners’ Reflections on English Classes-
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 金森, 香織

× 金森, 香織

WEKO 17117

ja 金森, 香織
岐阜県立各務原高等学校

en KANAMORI, Kaori
Gifu Prefectural Kakamihara Senior High School

Search repository
書誌情報 ja : 朝日大学一般教育紀要
en : Journal of Liberal Arts and Science Asahi University

号 49, p. 29-42, ページ数 14, 発行日 2025-03-31
出版者
言語 ja
値 朝日大学教養教育委員会研究成果専門部会
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 The Fourth Basic Plan for the Promotion of Education, approved by the Japanese Cabinet in 2023, sets forth “fostering creators of a sustainable society” and “improving the Japanese way of well-being rooted in Japanese culture.” In this plan, achieving well-being means that each diverse individual should feel happiness and purpose in life, as well as the community and society should feel happiness and affluence. The plan states that improving the Japanese way of well-being should be achieved through education. English classes, in particular, have the potential to offer meaningful opportunities for students not only to improve language competencies but also to enhance self-confidence, strengthen social bonds, and promote personal growth, fostering their well-being. This study examines how English classes can contribute to well-being by balancing achievement-oriented elements (e.g., self-assurance)and cooperative elements (e.g., altruism). Through an analysis of learners’ reflections on English classes using an AI-based text mining tool, the study identifies how language activities can enhance learners’ well-being and explores strategies to foster well-being in English education.
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1341-3589
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10469472
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-15 01:27:54.152792
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3