ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(本学刊行物)
  2. 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要
  3. 1号

創作と振り付けを含むダンスワークショップ教材の効果 -小学6年生による自由記述の内容に着眼して-

https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/9246
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/9246
4db57c5b-5738-4953-892f-47951688822f
名前 / ファイル ライセンス アクション
kensupokiyou1_3949_2018.pdf kensupokiyou1_3949_2018 (914.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-07-12
タイトル
タイトル 創作と振り付けを含むダンスワークショップ教材の効果 -小学6年生による自由記述の内容に着眼して-
言語 ja
タイトル
タイトル The effects of dance teaching materials including both "dance creation" and "choreographed dance" in workshops −focusing on the free writing survey by elementary school children–
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 dance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 dance education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 workshop
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 text mining
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安達, 詩穂

× 安達, 詩穂

WEKO 8899
CiNii ID 9000391689390

ja 安達, 詩穂
kakenhi 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科 33703

en ADACHI, SHIHO

Search repository
八木, ありさ

× 八木, ありさ

WEKO 12735
CiNii ID 9000002396693

ja 八木, ありさ

Search repository
所属
値 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科
所属
値 日本女子体育大学体育学部運動科学科舞踊学専攻
書誌情報 ja : 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要
en : Bulletin of Dept. of Health and Sport Sciences, Asahi University

号 1, p. 39-49, 発行日 2018-03
出版者
値 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to explore the effects of dance teaching materials including both "dance creation" and "choreographed dance", the research was conducted using text mining in analyzing the experiences of elementary school children who participated in a dance workshop run by contemporary dance artists. The subject children were aged 11 and 12 years old. The results showed that the number of descriptions of "dance creation" were higher than those of "choreographed dance". From the cluster analysis of described words, it was recorded that the participants had feelings of "good", "enjoyment" and a sense of "achievement" for the activity of "dance creation" in small groups. This feeling was promoted by practicing, by showing their own performance, or by watching what the artists were doing. The effects of small and large group size on elementary school children are discussed. Learning in small groups provides a more relaxed learning environment where children feel less anxiety and are able to communicate more easily and freely with one another. On the other hand, learning in larger groups offers more chances to be more self aware and realize one’s own individuality by comparing one’s self to others. Furthermore, in our sample group "choreographed dance" exhibited a greater positive response in girls than in boys.
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-8044
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12825372
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 120006489483
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 13:25:14.900500
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3