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スキー場の経営戦略に関する考察
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/13607
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/136077bed814f-c355-47fd-8070-6a97be285184
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-10-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スキー場の経営戦略に関する考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Management Strategies of Ski Resorts | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ski Resort | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Management Strategy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Product Life Cycle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Innovation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
簗瀬, 歩
× 簗瀬, 歩× 西尾, 宏太良 |
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所属 | ||||||
値 | 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科 | |||||
所属 | ||||||
値 | 愛知教育大学大学院教育学研究科 | |||||
書誌情報 |
朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要 en : Bulletin of Department of Health and Sport Sciences School of Health Sciences 号 4, p. 3-11, 発行日 2021-03 |
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出版者 | ||||||
値 | 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examines the management strategies for ski resorts to reinstate their ability to attract customers through literature research. Following the industry structure analysis proposed by Porter, we determined that the ski resort industry is under threat from alternative services such as leisure and service industries. Therefore, the diverse value of skiing as a sport must be understood and promoted. According to the product life cycle theory, ski resorts appear to be late in maturity. The 14 life cycle innovations proposed by Moore are helpful. Moreover, the strategic direction proposed by Christensen provides deep insight into what customers are trying to fulfill through local activities. From these developments, the following specific strategies were proposed. The new value of ski sports must be explored and commercialized, such as combining it with exercise. Moreover, increasing the repeat rate of current users by enhancing the functions of ski areas and after-skiing activities or collaborating with nearby activities is important. Finally, brand power must be built by dramatically changing marketing activities and improving local service quality. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-8044 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12825372 | |||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 原著論文 | |||||
言語 | ja |