WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Web上の多肢選択課題を活用したブレンド型講義の学修効果
https://doi.org/10.15090/00013747
https://doi.org/10.15090/00013747be362705-ddb0-4396-87d3-c58227038633
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-23 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Web上の多肢選択課題を活用したブレンド型講義の学修効果 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Learning effects of a blended lecture using Web based multiple-choice questions | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15090/00013747 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
川木, 晴美
× 川木, 晴美
WEKO
16069
× 上野, 恭平× 神谷, 真子
WEKO
8627
|
|||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 16069 | |||||||||||||
識別子Scheme | CiNii ID | |||||||||||||
識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000257185021 | |||||||||||||
識別子 | 9000257185021 | |||||||||||||
識別子Scheme | e-Rad | |||||||||||||
識別子URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/search/?qm=70513670 | |||||||||||||
識別子 | 70513670 | |||||||||||||
姓名 | 川木, 晴美 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓名 | KAWAKI, HARUMI | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓 | 川木 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓 | KAWAKI | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
名 | 晴美 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
名 | HARUMI | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
識別子Scheme | kakenhi | |||||||||||||
識別子URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/search/?qm=33703 | |||||||||||||
識別子 | 33703 | |||||||||||||
所属機関名 | 朝日大学歯学部 | |||||||||||||
所属機関名 | Department of Oral Biochemistry, Division of Oral Structure, Function, and Development, Asahi University School of Dentistry | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 16712 | |||||||||||||
姓名 | UENO, Kyohei | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 8627 | |||||||||||||
識別子Scheme | CiNii ID | |||||||||||||
識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/1000080181907 | |||||||||||||
識別子 | 1000080181907 | |||||||||||||
識別子Scheme | e-Rad | |||||||||||||
識別子URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/search/?qm=80181907 | |||||||||||||
識別子 | 80181907 | |||||||||||||
姓名 | 神谷, 真子 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓名 | KAMIYA, MASAKO | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
姓 | 神谷 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
姓 | KAMIYA | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
名 | 真子 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
名 | MASAKO | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
識別子Scheme | kakenhi | |||||||||||||
識別子URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/search/?qm=33703 | |||||||||||||
識別子 | 33703 | |||||||||||||
所属機関名 | 朝日大学 | |||||||||||||
所属機関名 | Chemistry Laboratory, Department of Management and Information studies, Asahi University School of Business Administration | |||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学歯学部基礎教育系化学 Department of Chemistry, Division of Dental Basic Education, Asahi University School of Dentistry |
|||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学歯学部口腔構造機能発育学講座口腔生化学分野 Department of Oral Biochemistry, Division of Oral Structure, Function, and Development, Asahi University School of Dentistry |
|||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学経営学部経営学科化学研究室 Chemistry Laboratory, Department of Business Administration, Asahi University School of Business Administration |
|||||||||||||
書誌情報 |
朝日大学一般教育紀要 en : Journal of Liberal Arts and Science Asahi University 号 46, p. 39-47, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学教養教育委員会研究成果専門部会 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Due to the impact of the COVID-19, more and more schools are using blended lectures such as online classes and web-based assignment submission. We have been using Google Forms, a free application for online interactive communication, to create test-style assignments and accumulate data on the number of assignments completed and scores. In this study, we used the accumulated data to analyze students’ learning activities and comprehension levels. As a result, it was suggested that a test-type assignment using Google Forms helps students’ understanding and that it is important to do it evenly and repeatedly. | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1341-3589 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10469472 | |||||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||||
関連識別子 | 1050573407698322816 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
値 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 人文科学・社会科学・語学・文学 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | Humanities and Social Science | |||||||||||||
言語 | en |