ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(本学刊行物)
  2. 朝日大学一般教育紀要
  3. 42号

「アクティブ・ラーニングの定義への一考察」~日本の高等学校英語教員の視点から~

https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/9156
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/9156
754df61c-4a1e-4eb8-8e97-33c91bd30867
名前 / ファイル ライセンス アクション
ippan42_6579_2017.pdf ippan42_6579_2017 (634.7 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-02
タイトル
タイトル 「アクティブ・ラーニングの定義への一考察」~日本の高等学校英語教員の視点から~
タイトル
タイトル Defining Active Learning : From the Perspective of Japanese High School Teachers of English
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 亀谷, みゆき

× 亀谷, みゆき

WEKO 9271
CiNii ID 9000412575936

ja 亀谷, みゆき
kakenhi 朝日大学英語教育センター 33703

en KAMEGAI, Miyuki
English Education Center Asahi University

Search repository
CROKER, Robert

× CROKER, Robert

WEKO 12682

CROKER, Robert

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 12681
姓名 KAMEGAI, Miyuki
所属
値 朝日大学英語研究室
所属
値 南山大学人間文化研究科言語科学専攻
書誌情報 朝日大学一般教育紀要
en : Journal of Liberal Arts and Science Asahi University

号 42, p. 65-79, 発行日 2018-03-31
出版者
値 朝日大学教養教育委員会研究成果専門部会
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There is increasing interest in Japan in using active learning approaches in classrooms at all levels of education, from primary school to university. A number of books have been published in Japan advocating the use of an active learning approach and illustrating how to apply it to classrooms across all levels of education and a range of subjects. Consequently, a plethora of definitions of active learning have also developed. In the academic literature, active learning is a multi-dimensional concept comprised of six themes : active, interactive, cognitively engaging, emotionally involving, individualized, and independent learning. Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) documents primarily emphasise the first three(主体的・対話的で深い学び). The definitions of active learning provided by sixty-five Japanese high school teachers of English also mostly focused upon the active and interactive dimensions of active learning, and its cognitive dimensions to a lesser extent. The main implications are that teacher trainers need to not only illustrate how to introduce active learning into the high school classroom but also provide more substantial definitions of active learning.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 近年、日本の、特に初等中等教育においてアクティブ・ラーニングへの関心がますます高まっている。それに伴い、アクティブ・ラーニングの定義についても学術的な定義、文部科学省が示した定義などさまざまある。本稿は、日本の高等学校英語教員65人を対象に行ったアクティブ・ラーニングについての調査・研究(Croker & Kamegai、2017、2018)の一部であり、日本の高等学校英語教員の視点によるアクティブ・ラーニングの定義付けについて考察したものである。次期学習指導要領において「主体的・対話的で深い学び」として導入されるアクティブ・ラーニングであるが、高等学校英語教員にとっては、どのように授業にアクティブ・ラーニングを導入するのかだけではなく、どのような学習活動をさせ、それをどのように評価するのかなど、より実質的な定義がなされることが求められているようである。
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-3589
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10469472
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 13:26:42.075754
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3