ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文(本学刊行物)
  2. 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要
  3. 1号

スポーツインストラクション・サービスのクオリティと顧客満足に関する研究

https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/9245
https://asahi-u.repo.nii.ac.jp/records/9245
881874ef-7e49-47a5-9e39-8f2f25d121e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
kensupokiyou1_2737_2018.pdf kensupokiyou1_2737_2018 (781.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-07-13
タイトル
タイトル スポーツインストラクション・サービスのクオリティと顧客満足に関する研究
タイトル
タイトル A Study on the Analysis of Consumer Satisfaction and Service Quality of Sports Instruction for Children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sports Business
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sports Instruction Service
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Service Quality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Consumer Satisfaction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 簗瀬, 歩

× 簗瀬, 歩

WEKO 11284
CiNii ID 9000003230454

簗瀬, 歩

Search repository
橋川, 恵介

× 橋川, 恵介

WEKO 12733

橋川, 恵介

Search repository
外山, 貴之

× 外山, 貴之

WEKO 12734

外山, 貴之

Search repository
所属
値 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科
所属
値 鈴鹿大学大学院国際学研究科国際社会専攻修士課程
所属
値 鈴鹿大学大学院国際学研究科国際社会専攻修士課程
書誌情報 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科紀要
en : Bulletin of Dept. of Health and Sport Sciences, Asahi University

号 1, p. 27-37, 発行日 2018-03
出版者
値 朝日大学保健医療学部健康スポーツ科学科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focused on the "Instruction Service" given to children in Mie Prefecture. The “Instruction Service” refers to the lesson programs that incorporate the playing of sports provided by a private sports facility. The aims of this study were to analyze the customer recognition of service quality, and to examine the relationships between service quality, customer satisfaction, and desire to continue and recommend the lesson programs among the users. A self-administered questionnaire survey was conducted by the parents of 205 children in 7 kids’ lesson classes in Mie Prefecture from September to October in 2017, and the data were collected. The main results were as following : 1) Service quality was derived from five factors (Lesson Effectiveness, Instructor Popularity, a Concrete Objective, Staff Communication Skill, and Trust and Confidence with the Service) 2) Lesson Effectiveness, Instructor Popularity, a Concrete Objective, Staff Communication Skill, and Trust and Confidence with the Service was shown to have a statistically significant effect on customer satisfaction. Especially, Lesson effectiveness and Instructor popularity were more influential as determining factors for customer satisfaction than the others. 3) As predicted, customer satisfaction was proven to significantly influence the degree of willingness to continue to use and recommend the facility. 4) Corporations have to think of creative ideas to make their lesson programs more effectual with more definitive outcomes, and their instructors should be aware of the importance of being approachable and responsive with customers.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-8044
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12825372
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 120006489482
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 13:25:17.149284
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3