WEKO3
インデックスリンク
アイテム
パネル調査による社会的技量ルーブリックの縦断的活用
https://doi.org/10.15090/00013812
https://doi.org/10.15090/00013812b8388733-e2fa-40d2-a039-f2ed3ccfd8a1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
keikenkiyou22_2535_2022 (2.8 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-07-07 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | パネル調査による社会的技量ルーブリックの縦断的活用 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A Panel Survey of Longitudinal Use of Social Skills Rubrics | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15090/00013812 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
土井, 義夫
× 土井, 義夫× 林, 卓史
WEKO
4052
× 櫻木, 晋一
WEKO
15591
× 西野, 毅朗 |
|||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 4333 | |||||||||||||
姓名 | DOI, Yoshio | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 16731 | |||||||||||||
姓名 | USUI, Yasuhiko | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 4326 | |||||||||||||
姓名 | Hayashi, Takafumi | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 16735 | |||||||||||||
姓名 | SAKURAKI, Shinichi | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||||||
識別子 | 16736 | |||||||||||||
姓名 | NISHINO, Takero | |||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学大学院経営学研究科 教授 Graduate School of Business Administration, Asahi University, Professor |
|||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学保健医療学部 准教授 Department of Health and Sport Sciences, Asahi University, Associate Professor |
|||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学経営学部 教授 Department of Business Administration, Asahi University, Professor |
|||||||||||||
所属 | ||||||||||||||
値 | 京都橘大学経営学部 講師 Department of Business Administration, Kyoto Tachibana University, Lecturer |
|||||||||||||
書誌情報 |
朝日大学大学院経営学研究科紀要 en : Bulletin of Graduate School of Business Administration, Asahi University 号 22, p. 25-35, 発行日 2022-03-31 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
値 | 朝日大学大学院経営学研究科 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 課題ルーブリックについては、レポートやプレゼンテーションを評価する多くの実践が報告され、研究も進められている。他方で、カリキュラムルーブリックの縦断的な活用実践についての報告は少ない。そこで本研究では、A大学B学部において、縦断的に活用されている社会的技量ルーブリックに注目し、パネル調査による活用結果について分析した。具体的には、①社会的技量ルーブリックを縦断的に用いることで、学生の自己評価はどのように変化したか、②社会的技量ルーブリックの組織的・縦断的な活用を教員はどのように捉えているかを明らかにした。そして、組織的・縦断的ルーブリックの活用の意義と課題を考察した。 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | On the subject of rubrics, a number of practices have been reported positively evaluating reports and presentations and research on this subject continues. On the other hand, there have been few reports on the longitudinal use of rubrics in the curriculum. In this study, therefore, we have focused on the social skills rubrics used longitudinally in Faculty B at University A, and have analyzed the results of its use through a panel survey. Specifically, we have shown (1) how students’ self-assessments changed as a result of using social skills rubrics longitudinally, and (2) how teachers perceive the systematic and longitudinal use of “Social Skills Rubrics”. Then the significance and problems of the utilization of longitudinal rubrics were examined. | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-0544 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11549065 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
値 | application/pdf | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 学術論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | RESEARCH ARTICLE | |||||||||||||
言語 | en |